fbpx

In deze blog deel ik hoe je zelfvertrouwen kan je trainen met deze 2 tips. Je zal merken dat het niet zo makkelijk is om dat te doen.

Vincent heeft veel last van onzekerheid en angst. Hierdoor wordt hij belemmerd in zijn werk en sociale contacten. Hoe kan hij stoppen met zijn onzekerheid en angst?

Allereerst wil ik starten met het volgenden. Onzekerheid en angst voelen is heel normaal. Het is een functie van ons brein en sommige mensen ervaren geen onzekerheid of angst en die hebben dan een mentale stoornis. Want soms onzeker voelen of angstig zijn heeft iedereen. Zelfs Elon Musk voelt elke dag nog angst.

Veel mensen verwarren stress met angst. Veel mensen ervaren wel een gevoel van stress. Nou ik zal je vertellen dat veel van jouw stress gewoon angst is en dat is niet erg.

Met de inmiddels achterhaalde theorie van ‘10.000 uur training maakt je een expert’ heeft Vincent zijn onzekerheid en angsten al geruime tijd getraind. Wat als ik je vertel dat je ook zelfvertrouwen, vriendelijkheid, liefdevol, sociaal, verzorgend etc. ook allemaal kan trainen.

WAT?? JA! Dat kan je allemaal trainen. Je moet alleen weten hoe.

Met zelfvertrouwen is het makkelijk en echt een kwestie van doen.

Zelfvertrouwen kan je trainen met deze 2 tips.

1- Bedenk een doel die je dagelijks moet behalen. Maak het heel klein zodat je geen excuus kan verzinnen om het niet te doen. Bijvoorbeeld elke dag 15 minuten wandelen, mits je dit nog niet doet. Of 15 minuten schrijven, lezen, dansen, springen, het maakt geen fuck uit wat je bedenkt. Dus je maakt met jezelf een afspraak waar je je elke dag aan moet houden. Is je afspraak inmiddels onderdeel van je ritueel of dag? Voeg dan een nieuw afspraak met jezelf toe die je dagelijks nakomt. Dit blijf je doen.

Je zal merken dat dit ook erg moeilijk kan worden. Ons brein zal dan steeds meer vertrouwen krijgen in zichzelf. Ons brein werkt ook door in het weekend, dus sla geen dag over.

2- Als je weet waar je heen gaat dan straal je zelfverzekerdheid uit. Bedenk voor jezelf waar je over 6 of 12 maanden wilt staat. Maak je doel realistisch en zodra je het stemmetje in je hoofd hoort dat het onmogelijk is dan is je doel te groot. Het gaat erom dat je doel haalbaar is en dat je dit ook haalt. Uiteraard kan je ook groot denken, maar als je dit al doet en ook daadwerkelijk stappen zet om dit te behalen dan kan je beter werken aan de 1tip.

Ik hoor heel graag wat je van deze tips vind. De uitvoering is een stuk lastiger, omdat je elke dag door een mentale stuk moet gaan. Door klein te beginnen train je jezelf hierin.

Bekijk ook de video via deze link: 

Zet hem op!

Fatima

Wil jij met mij in gesprek? Dan kan je mij bellen op 0614528612 of bereik mij via Contact. 

Lees ook mijn boek ‘Naar Binnen via deze link.